إلى من يخشى القلم أن يخط في وصفها اى كلام

إلى من أحبها القلب وعرف في حبها الأمان
إلى اميرتى وتاج راسي الذي به ازدان
إلى دنيتي وامالى ولهيب اشوقى ويقيني واحلامى


أقول لكي ولكن قبل اى كلام أرجو أن تلتمس ضعفي وتسامحي تقصيري


فأنتي روح جميله ولا شك خلقها ربنا لتسر بخطاها الأرض وليكون ظلها قمرا في السماء نستنير به لأبعد حد
انتى الماضي والحاضر انتى نسمه رقيقه بيتراقص منها الورد
انتى الخير والرخاء انتى الفرح والبهاء فانتى كاملة لمن يشوبه النقصان
فخذي بيدي لنكمل رحلة الأقدار


احبك وليس حبك وليد هذه الأيام احبك وأنا في الأحشاء احلم بكى بكلامك من قبل أن تتراءى العيون أو تتشابك الايادى
احبك حب تشتاق أن ترسم فيه الحروف
حب انتهى من ماضي بعيد ودهر غير مألوف ففي كل قصص العشاق والاحبه نجد كلمهم معروف
فهو يحاكيها وتحاكيه ترتسم في عينه وتراه بعينيها تسمع دقات قلبه الملهوف
أما أنا حبي فريد عجيب غير مألوف
أحببتك من بين أميال واحاكيكى واراكى وبيننا بحور ومساكن وأرواح
أتنفس عبيرك وكأننا متلاصقان احكي كلماتك قبل أن تسرديها وأجوب أسئلة عينيك من قبل أن تقوليها اسمع نبضك وخفقان قلبك واستشعر خوفك واستمتع بفرحك تنزل دموعي قبل دمعك وتتزين كلماتي لأجلك احبك
أسامرك في شدتي وتسقيني بالدواء فأشفى أما تلك العيون بيها الجراح
تطيب وبذكرها العيوب تغيب


أجوب بعيني بين قسمات جسدك وارسم لكي لوحه كأنها انتى كل هذا بدون أن تزدان عيني برؤياكى تنير لي الأيام وتنقذني عندما تقسو تحدثني عندما يغيب الخليل وتهديني للصواب ففي عينيكى بساط ياخذنى لعالم تشتاقه الأبدان وكأنه عالم الجنان ففي قصر قلبك تتوه فيه الكلام فألزم الصمت


حبيبتي احاكيكى فا انصتى دقات قلبي كيف تهزي كيف تخشى أن لا تعجبك هذه الكلمات لو تعلمي كم محيت من بين السطور وكم ضحيت من الكلمات ولكن قدرا أن تبقى هذه الكلمات فسامحي تقصيرها وكفا أن بها كلمة احبك


الكلمة التي ستبقى خالدة بداخلي مهما كان ومهما قدر فدعينا نرسم حلمنا على صفحات الأيام ونبنى قصورا علنا يوما نسكنها

18 التعليقات:

  1. إيهاب

    -*-*-*

    كالعاده مافيش عنوان للبوست رغم انى قولت لك قبل كده عنوان البوست بيعمل تاثير عالى اوى اوى قبل ما الواحد بيقرا اى مقال او كتاب لازم يتلفت للاسم .....
    اغنية هانى شاكر تحفه انت عارف انى كنت بافكر انى اعمل جزء منها بوست عندنا لانها اغنيه عبرت عن حاله يريد المحب ان يطمئن محبوبته انها تمثل له اشياء كثيره ربما تمثل له الماضى والحاضر والمستقبل الذى يريد ان يحيا فيه معها وحدها ..
    وبالفعل فقد عبرت كلماتك الرقيقه العميقه عما يجول فى خاطرك وتتمنى ان تقولها لمحبوبتك لكى تطمئن هى ايضا
    انت تطلب منها ان تسامحك على تقصيرك فى التعبير عن نفسك مش فاهمه انت بتقول الكلام ده ازاى انت بتعرف تعبر كويس اوى اوى
    بجد تحفه وكلام عميق ويحمل الكثير والكثير
    دمت متالقا مبدعا


    زهـــــــراء

  1. اولا انا زعلانة منك واكيد عارف ليه ...بس مقدرش الاقيلك بوست جديد ومدخلش اعلق... تسلم ايدك ايه الرومانسية دي كلها..انت اكيد بتوصف واحدة جميلة الخلق والطباع والاخلاق...انا مش قادرة احلل كلامك ولا عباراتك ولا احساسك لانك حد راقي الكلام لحده بيوقف

    لولا

  1. يعنى بلدياتى
    وكمان هانى شاكر مطربى المفضل

    كلمات كلها احساس عالى
    وكلها رقه

    بس حسيت انك عايش الكلمات دى فى خيالك
    يعنى راسم البنت اللى بتحبها وبتقلها كل الكلام ده فى خيالك

    او احساسك بالكلام مخليك حاسس انها معاك وبتقلها الكلام ده

    تحياتى يابن بلدى

  1. أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.
  1. yasmina says:

    هااااااااااى
    ايهاب
    يارب تكون فاكرنى عارفة انى بئالى كتيييييييييير ماجتش بس غصب عنى بجد

    المدونة وحشتنى اوى وبشكلها الجديد كمان حقيقى رائع
    وبجد الكلمات واحشانى اوى اللى فيها اجمل المعانى حقيقى

    بجد الكلمات اكتر من اكتر رائعة وجميلة اوى بجد بس الاجمل ان يكون ليها واحدة بجد تستاهل الكلام الجميل دة
    ويا بختها طبعا
    ههههههه

    بجد بجد جمييييييييل اوى وعجبتنى كتيييييير كالعادة

    تحياتى

  1. ربنا يكرمك يارب ويسعدك

    ومنور البلوجر

  1. Ms Venus says:

    كلمات واحساس رقيق اوى يا ايهاب


    والكليب والاغنية اكيد رائعة

    دمت بخير وسعادة

  1. صباح الخير
    انا قولت اجى اسلم بس
    بعد كلام الحب دا كله وفى الاخر تقول وستبقى احبك داخلى
    طبعا انا مش هعلق لان انت عارف تعليقى :)
    تحياتى

  1. البوست جميل وكلامك كله دايما حلو
    والاغنة جميلة وبحب اسمعها دايما
    لكن الكلام وشعر الحب اللى انا مبعرفش اكتب تعليق عليه غير ربنا يسعد قلب كل حبيبن :):)

  1. وبعدين فين تعليقك انت على البوست :)

  1. بجد رائع الكلام وهايل الاحساس ربنا يسعدك كمان وكمان وكل سنه وانت بالف خير وصحه وسعاده

  1. السلام عليكم

    إيهاب

    أنا عارفه أن تلبية طلبك جات متأخره كتير مش شويه بس أنا كنت متغيبه عن التدوين

    بس أنا رفعتلك الملف على اللينك ده
    http://rapidshare.com/files/412153219/IT_with_answer.ppt

    حمله وابقه قولى إيه الأخبار

    وكل سنه وأنتا بخير
    ورمضان كريم

  1. لعل المانع خير
    ايه الغيبة دى كلها ياايهاب

  1. Ms Venus says:

    ايهاب


    يا رب يكون غيابك خير

    انا جاية اقولك كل سنة وانت دايما طيب وبخير

جديد القوالب المعربة

About this blog

/شوف ياترى حبك اد ايه

اختبار الحب

اختبار الحب بين شخصين ... اكتب اسم الشخص الاول ثم اسم الشخص الثاني واضفط على احسب ... تكتب الأسماء بالحروف الإنجليزية فقط.

+ =

beautiful rose for all

/الوقت مش دقايق بتعدى لا دى دقايق من العمر للاسف بتروح وعمرها ما بترجع

/ايام من العمر بتعدى وبتمر فيها الحلو زى مافيها المر

/العب محدش واخد منها حاجه

/اخبار اهرام جمهوريه

About Me

صورتي
[Photo] سألتنى من انت فاجبتها انا انسان شديد الباس غامض الملامح الاحزان هى عنوانى وارفض ان يشاطرنى احد احزانى وهمومى اعشق التملك حتى فى احزانى قالت ولكن مالاحظتة انك سعيد ومبتسم واظن انك اسعد الناس ان لم تكن اسعدهم على الاطلاق فقلت سيدتى اننى وانا فى قمة احزانى تجدينى منتشى لا اسمح ان يشاهد احد دموعى اتكلم مع الناس واضحك معهم وانا مجروح جرح يدميني ويقتلنى انا انسان مطعون فى قلبى بسهم مسموم واعلم ان ضربة وطعنة العشق تكون مثل طعنة الرمح اذا اذهب الوقت جرحة بقى اثرة لا يزول فما بالك بقلب الى الان لم يندمل والى الان ينزف وكأن الجرح واليد اليوم وهو من سنين ولكن لا تغرك كثرة الرماح التى بقلبى فانا احمل واصبر على جرحى دون ان تزرف عينى دمعة واحدة امام الناس لانى صبور على جرحى كتوم على همى واذا رايتنى اضحك وبصوت عالى فاعلمى اننى فى قمة حزنى فصرخت ....اننى اليوم اراك سعيدا جدا هل هذا يعنى انك!!!!!!!!فضحكت ضحكة عالية نعم والقلب بدء ينزف لذلك بدل ان اصرخ الاه ضحكت بقوة.

بحث هذه المدونة الإلكترونية

tone

Followers

fire