سؤال غريب بيطرح نفسه بسبب حاجه حصلت ايه رايك بالنت والتعارف عبر النت ياترى بتلاقى مصدقيه طب الاحاسيس الطيره وكلمات الحب العذبه وكل الحاجات دى ايه كلام فى كلام ولا ايه انا مش عارف بجد وبيقولوا فيه جواز عن طريق النت هههههههه ازاى


انا يمكن حبيت اقلد اصحابى بس بجد فشلت لانى مقدرتش اغير شخصيتى منكرشى انى غلط بس انا انسان بيغلط حبيت عن طريق النت كدبت من خلال النت بصراحه كده ملقتش فى الشات غير مضيعه للوقت وتعود على الكذب بس عرفت ناس كويسه جدا ياترى هما كده فعلا ولا كله كدب فى كدب بس انا لما حبيت حبيت انسانه اعرفها بس مكنش فيه وسيله للتحدث الامن خلال الشات والنت وللاسف لقتنى بكدب بس خوفا من انها تصدنى او لانى كان نفسى اعرفها .الشات ياريت نحرص منه مش عارف اقول ايه بس بصراحه قضيه اهم من زيارة اوباما لمصر




سعات بتكون فيه حاجات نملكها بس للاسف مش بنحس بيهاغير بعد لما نفقدها .احاسيس تجاه شخص ما سعات بنكدب نفسنا ونوهم انفسنا انها غلط .مشاعر من شخص بنتجاهلها ونقول لا هانلاقى احسن منها ونطمع ونجرح واكيد زى مجرحنا هاننجرح


سعات بنخدع وفى النهايه نلقينا خدعنا انفسنا.


أيقنت الآن ..... وربما كنت اعلم .... وأتجاهل ما كان أن للأمر نهاية مهما طال لن اذرف دموعي ...... ولن انطوي على ذاتي ولن أبكى على من باعني ...... سوف الملم باقي جراحي واجمع أجمل ذكرياتي وأغادر بكل هدوء سأعانق نور الفجر ....... وابتسم مع كل شروق شمس سأطرب لصوت العصافير ....... واستنشق عبير الورد وأداعب فراشات الربيع ساأستلقي على تلك الأريكة ...... واذكر الأيام الجميلة لن أتوشح شبح الأحزان وأبحر بعالم الأوهام سأقف بكل شموخي وعزتي ........ وأقول أنتى التى خسرتيني وباستهتارك أضعتيني ........ أيتها اللاهيه عني اعلمى جيدا أنك لن تجدى قلب مثل قلبي ...... ولن تجدى شخص مثلي فتجرعى حسرة فقداني وابتعدى عني فلم تعدى تعني لي شيئا بعد الآن لن أقول أني أحببتك ...... وأني عشقتك وأني لن أجد شخص مثلك فكل هذه العبارات وإن كانت بداخلي سأمحوها من قاموس حياتي ...... فلم تفدني بشيئا رغم إخلاصي وسأضحك كثير على غبائي ..... وأقول لنفسي كيف كنت بهذه السذاجة...... كيف كنت بهذه الحماقة وكيف يكون عشق بهذه السرعه لن أرتجي عودتك ...... ولن أعود إليك فيكفيني ما ذقته منك وسأكتب على قصتنا صمت العشاق ...... فهذا أنسب عنوان فهل أدركت معي قيمة الحرمان وألم الفراق ولوعة الاشتياق فهي نار بالجوى اشتعلت بين أضلعي .... ولكني أطفأتها بيدي و سأجعلها وسام على صدري فأنا من أنهيت القصة رغم الصعاب ورغم الآلام نعم أنا بطل قصة لم تكتمل .




3 التعليقات:

  1. أولا أنا بحيك على إحساسك الرائع
    ثانيا أنا لى راى فى موضوع التعارف عن طريق النت لا اجد به مصداقيه فالكل يتجمل ولا يظهر حقيقته هذا هو الحال ايضا على الطبيعه ولكن مع الوقت والمواقف فى الطبيعه يظهر كل شخص على حقيقته وان كانت به بعض العيوب وقدرت على التغاضى عنها لانك تحبه فلا باس بذلك
    ولكنك لن ترى هذا العيوب من وراء الشاشه ومن خلف الاحرف فاننى لا احبذ ان تعلق قلبك دون ان ترى عينك وان يفهم عقلك ويتجاوز لو اراد

    أخى هون على نفسك لو ان الشخص الى حبيته حبك بجد ولظروف ما افترقتوا ما تظلمهاش ممكن يكون غصب عنها وربنا اراد كده بس لو هى ما حبتكش ما تزعلش عليها ويكفيك انك حسيت بمشاعر حلوه وربنا بكره يعوض عليك ويرضيك

  1. E73 says:

    هقدر اصفق هنا بس
    في البوست ده

    لكن غير كدة

    طيب حاضر مش هقول عليها جاحدة
    بس مش فاهمة نجحت في ايه! واصفق على ايه؟!

    خلي التعليقات كلها هنا مش هنا وهناك حتى على الاقل اللي بيتابع التعليقات يكون فاهم الناس دي بتتكلم في ايه

    ولا ايه؟!

  1. انا جايه اتخانق اصل موضوع حب عن النت وتعارف وكدب النت بيصبنى بالجنون والعصبيه

    لكت خلينى احييك علي الكلام الجميل اللي فى اخر البوست قبل ما احدف كرسى فى الكلوب ههههههههههههه

    ايه بقى يا سيدى واخد فكره وحشه قوى كدا ليه عن تعارف النت او حب النت
    مهو مش لازم يكون حب بنت وولد وكلام بيضيعو بيه وقتهم ممكن تلاقى اصحاب كويسيين جدا وفى يوم تجمع بينكم الايام ويصبحوا اغلى واعز الاصدقاء
    معرفتنا بالانسان بتبدأ بصدفه ممكن تكون جميله وممكن لا
    سواء بقى علي النت او فى الشارع ولا فى حفله مش هتفرق البدايه مش دايما بتكون زى النهايه
    بعدين تقدر تغير النهايه مش لازم تبقى مشابهه للبدايه
    يعنى لنفرض انك اتعرفت علي حد علي النت وحسيت انك منجذب ليه حاول بقى تخرجه من النت وتتعرف عليه وتتقدم ليه فى الواقع يمكن يطلع غير ما شوفته علي النت ورسملك ويمكن يطلع طبق الاصل زى ما وصفلك شىء مش مضمون لكن مفيش مانع تكمون حذر لكن زى ما بيقول المثل عندنا حذر ولا تخونش
    خد بالك مش تدى أمان تام لكن مش تفضل عايش فى قلق وتخلى الظنون تهدم افكارك والشك يحيرك
    وبأختصار يعنى انا شوفت قصص حب وارتباط تمت بتعارف علي الانترنت لكن البدايه كانت شىء والنهايه شىء تانى خالص
    الاتنين اتعرفوا بصدق وطلبوا من بعض فرصه فى الواقع لزيادة التعارف بغرض الارتباط يعنى كانو واضحين جدا مع بعض ولذلك ما شاء الله عليهم بدأو حياه سوا واتجوزوا

    وفى ناس تانيه بتقضيها فى كدب بس تعرف هى الخسرانه لأنها ممكن يكون اللي بتكدب عليه حد صادق ويبقى كل اللي حصل ان اللي كدب خسر فرصه أنه يقرب لحد صادق

    وبعدين هنكدب ليه ولا فى ايه فى أسمائنا ولا فى شخصياتنا اصل الاسماء ممكن نقول تعدى اما انى اوصف نفسى بأشياء مش فيا واقعد اكون شخصيه مش موجوده اصلا دا شىء صعب قوى
    انا رغيت كتير وصدعتك بس انا مش قولتلك الموضوع دا بيصيب الواحد بالعصبيه يلا معلش
    عامة تحياتى ليك على الكلام الجميله اللي اهدتهولنا فى اخر البوست
    وبعتذر عن الغياب بس لأسباب شخصيه مشغوله جدا ووسوف اعود فى وقت أخر

جديد القوالب المعربة

About this blog

/شوف ياترى حبك اد ايه

اختبار الحب

اختبار الحب بين شخصين ... اكتب اسم الشخص الاول ثم اسم الشخص الثاني واضفط على احسب ... تكتب الأسماء بالحروف الإنجليزية فقط.

+ =

beautiful rose for all

/الوقت مش دقايق بتعدى لا دى دقايق من العمر للاسف بتروح وعمرها ما بترجع

/ايام من العمر بتعدى وبتمر فيها الحلو زى مافيها المر

/العب محدش واخد منها حاجه

/اخبار اهرام جمهوريه

About Me

صورتي
[Photo] سألتنى من انت فاجبتها انا انسان شديد الباس غامض الملامح الاحزان هى عنوانى وارفض ان يشاطرنى احد احزانى وهمومى اعشق التملك حتى فى احزانى قالت ولكن مالاحظتة انك سعيد ومبتسم واظن انك اسعد الناس ان لم تكن اسعدهم على الاطلاق فقلت سيدتى اننى وانا فى قمة احزانى تجدينى منتشى لا اسمح ان يشاهد احد دموعى اتكلم مع الناس واضحك معهم وانا مجروح جرح يدميني ويقتلنى انا انسان مطعون فى قلبى بسهم مسموم واعلم ان ضربة وطعنة العشق تكون مثل طعنة الرمح اذا اذهب الوقت جرحة بقى اثرة لا يزول فما بالك بقلب الى الان لم يندمل والى الان ينزف وكأن الجرح واليد اليوم وهو من سنين ولكن لا تغرك كثرة الرماح التى بقلبى فانا احمل واصبر على جرحى دون ان تزرف عينى دمعة واحدة امام الناس لانى صبور على جرحى كتوم على همى واذا رايتنى اضحك وبصوت عالى فاعلمى اننى فى قمة حزنى فصرخت ....اننى اليوم اراك سعيدا جدا هل هذا يعنى انك!!!!!!!!فضحكت ضحكة عالية نعم والقلب بدء ينزف لذلك بدل ان اصرخ الاه ضحكت بقوة.

بحث هذه المدونة الإلكترونية

tone

Followers

fire