انى فى كلامى لا اتحر اى نوع ادبى ولكن احكى ماحدث يمكن لانى تايه بين الاحداث يمكن لانى ....حقيقى مش عارف غير انى اول مرة اعيش الاحساس الجميل احساس انك يكون ليك حبيب ياترى دا تعود على عادة ولا ايه مش عارف الفصل التالـــــــــــــــــــــــــــــــــــت


انا :خير ايه


هى:لاخر مرة بسالك انت تعرفنى


انا:(حيرة تشتت ذهنى اقول وانهى الامر ولكنى اخاف فهى قريبتى وممكن تزعل او تحكى لاحد عنى وبكده اكون خصرت على الاقل صورتى الجميله فى عيونهم طب اعمل ايه ) لا عمرى ياستى معرفتك ودى اول فرصه


هى:صدقنى هاسمحك لو قلت الحقيقه


انا :صدقينى


هى:ولا عمرك شفتنى


انا:ياريت اكون شفتك اهو وقتها هاتكونى عرفانى وكنتى اكيد هاتصدقينى (نعم هى قربتى لكن شفتها كام مرة ممكن خمس ست مرات اكلمنا كام كلمه بعد السلام ولا كلمه يبقى بجد انا معرفهاش دى حقيقه انا مش كداب فيها هكذا اقنعت نفسى)


انا: ياستى ان كنتى مش مصدقانى ممكن مانتكلمش تانى ان كنتى مش واثقه فيه وكمان احنا يعنى مش بنتعدى حدود الادب


هى :ولا عمرنا هانعدى هذه الحدود


انا: ماشى ياستى دا اكيد طبعا


انا : ممكن نتعرف


هى :امال احنا بنعمل اه


انا: انا اسمى خ (طبعا اسم غير حقيقى)


هى : انا م


انا: 24 سنه وليه اخين ووالدى متوفى


هى:22 سنه وليه اخين ووالدتى متوفيه


انا: اسف


هى:على ايه


انا: يعنى ان كنت فكرتك بجرح


هى : عادى انسى


انا: ربنا يسعدك


هى : انت منين


انا: من شبين


هى:انا شغاله فى شبين


انا:تحبى نتكلم فى ايه


هى:اى حاجه


انا : انسانه زيك فى اخلاقها وبالروح الجميله دى يعنى مفيش ارتباط


هى: انا كنت مخطوبه ومحصلش نصيب


انا: انا قرائت اعمالك


هى: انا سعيده ياترى عجبتك


انا: يعنى بس فيه سؤال مين محمد دا


هى: واحد كنت اعرفه من زمان بس


انا :وايه موصفات فتى احلامك


هى: ممكن اسالك سؤال


انا: اتفضلى


هى:ايه الحاجه الممكن تقدمها لزوجتك


انا: اعتقد الاحترام اهم شيىء بعد كده


هى : برافو


انا: ايه استاهل كام


هى: عشرة على عشرة


انا: وانتى هاتقدمى ايه لجوزك


هى : الاحتواء


انا : كلمه جميله بس معانيها ومضمونها كتير هاتقدرى عليها


هى: اكيد علشان اكون زوجه كويسه


انا : ياستى ربنا يسعدك


انا: بس معزم البنات بل اكترهم بيحب الماديات اكتر من اى حاجه


هى: مين قال كده انت عارف نسبة العنوزه كام


انا : اعتقد انكم السبب والدليل التغالى فى المهور والشبكه والفشخره الكدابه


هى: لا انتم السبب لانكم كلكم فكرين كده بس يابنى انا اعرف بنات منتهى الاخلاق انا فيه واحده جارتى منتهى الاخلاق كانت مخطوبه لواحد سبها وراح لواحده تانيه علشان لبسها ومكياجها الاوفر


انا: اعتقد ان صوابعك مش زى بعدها


هى: ودلوقتى معظم الشباب عاوز البنت المنقبه انا اعرف بنت كانت ماشيه معى شباب يامه وكنت تعرف كتير ومرة واحده لبست نقاب انخطبت


انا : مش شرط الشاب عاوز الانسانه الى تفهمه وزى محضرتك قولتى الاول تحتويه بالتالى مش هاضيعه من ايديها انا مثلا كنت اعرف بنت وكنت معجب بيها لكنها فضلت تتجوز شاب عمرها معرفته كمان معاهوش مؤهل عرفه ليه علشان فى اليونان ميهمش هو اه شغال اه بس شرطهم الوحيد يكون معاه الاقامه على ما اعتقد شافته يوم الدخله هههههههه يبقى مين السبب


هى : انت عارف انا ومجموعه من اصحابى بنفكر نشوف شقه خاصه ونعيش فيها ونعتمد على نفسنا


انا: ودا حل


هى: معرفش بس علشان نثبت اننا ممكن نكون حاجه


انا: انستى العزيزة ممكن اسالك سؤال لو اتقدم ليكى شاب وطلب منك ميعملش فرح فى قاعه وممكن بالفلوس دى يعمل بيها اى حاجه ممكن تسافروا اى مكان هاتوفقى


هى: انتوا فكرنا اه


انا: انا بشوف وبسمع وبتصدفنى مشاكل كتير من النوع دا السبب الاول السبب المادى العمليه الان بيع وشراء واعتقد انك من المنوفيه وبتسمعى المهازل البتحدث فى الجواز


هى: على فكرة انت نرفزتنى


انا: ليه


هى:معرفش بس التفكير دا غلط


انا: على العموم احنا انتم المشكله بعيده عننا المشكله مشكلة المجتمع للاسف


هى : ممكن نغير الموضوع


انا: مافيش مشكله


انا : انتى عرفتى حد قبل كده


هى: ليه


انا: يعنى كلنا عرفنا وعشنا حالة حب


هى: ممكن اسالك سؤال لو شفت انسان كنت بتحبه مع حد غيرك وفرحان وسعيد تعمل ايه؟


انا:هافكر فى اجابه الجزء القادم


1 التعليقات:

  1. E73 says:

    أول تعليق

    أنا دورت وملقتش الدعاء

    أعترف مدورتش بزمة

    لكن قريت البوست ده "أولا" الغلطات الاملائية بالهبل

    "ثانيا" انا مش معاك أبدا في انك تلف وتدور عليها طيب متقولها وخلاص

    انا مقرتش المشهد الاول لسة بس هدور عليه

جديد القوالب المعربة

About this blog

/شوف ياترى حبك اد ايه

اختبار الحب

اختبار الحب بين شخصين ... اكتب اسم الشخص الاول ثم اسم الشخص الثاني واضفط على احسب ... تكتب الأسماء بالحروف الإنجليزية فقط.

+ =

beautiful rose for all

/الوقت مش دقايق بتعدى لا دى دقايق من العمر للاسف بتروح وعمرها ما بترجع

/ايام من العمر بتعدى وبتمر فيها الحلو زى مافيها المر

/العب محدش واخد منها حاجه

/اخبار اهرام جمهوريه

About Me

صورتي
[Photo] سألتنى من انت فاجبتها انا انسان شديد الباس غامض الملامح الاحزان هى عنوانى وارفض ان يشاطرنى احد احزانى وهمومى اعشق التملك حتى فى احزانى قالت ولكن مالاحظتة انك سعيد ومبتسم واظن انك اسعد الناس ان لم تكن اسعدهم على الاطلاق فقلت سيدتى اننى وانا فى قمة احزانى تجدينى منتشى لا اسمح ان يشاهد احد دموعى اتكلم مع الناس واضحك معهم وانا مجروح جرح يدميني ويقتلنى انا انسان مطعون فى قلبى بسهم مسموم واعلم ان ضربة وطعنة العشق تكون مثل طعنة الرمح اذا اذهب الوقت جرحة بقى اثرة لا يزول فما بالك بقلب الى الان لم يندمل والى الان ينزف وكأن الجرح واليد اليوم وهو من سنين ولكن لا تغرك كثرة الرماح التى بقلبى فانا احمل واصبر على جرحى دون ان تزرف عينى دمعة واحدة امام الناس لانى صبور على جرحى كتوم على همى واذا رايتنى اضحك وبصوت عالى فاعلمى اننى فى قمة حزنى فصرخت ....اننى اليوم اراك سعيدا جدا هل هذا يعنى انك!!!!!!!!فضحكت ضحكة عالية نعم والقلب بدء ينزف لذلك بدل ان اصرخ الاه ضحكت بقوة.

بحث هذه المدونة الإلكترونية

tone

Followers

fire